מרתק • אחרי 40 שנה צה"ל פותח חרך ליחידת שלדג

    קובי פינקלר 2 Comment on מרתק • אחרי 40 שנה צה"ל פותח חרך ליחידת שלדג

    "הרעיון הוא לקחת את היכולות ולהתאים אותם גם ביכולות המודיעיניות, גם ביכולות העמוקות, ביכולות הסיכול ההתגנבות והחדירה במקומות עם חיכוך גבוה, כמו במחנות הפליטים ובצורה שקטה לסכל פעילות טרור".

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה, ואחרי שנים רבות שבהם לא נחשפה פעילות יחידת שלדג בחיל האויר, מספר קצין בכיר על ייעוד היחידה "מדובר ביחידה מיוחדת של חה"א אשר עובדת גם במלחמה וגם בשגרה, יוצאת למבצעים מיוחדים ופועלת בעומק השטח הקרקעי ובמרחבי לחימה נוספים מגדר המערכת ועד עומק שטח האויב " לפי תיאורו. הדמיון שהוא מצית בנו רב.

    "אחד האתגרים הקשים עבור חיל האויר הוא אתגר טילי קרקע "אומר קצין בכיר בחיל האויר "התמודדות שמתחילה כבר במלחמת המפרץ עם השיגורים של הסקאדים לשטח ישראל. האתגר המרכזי הוא הטיל הנייד. מה שאנחנו עושים הוא פשוט לבנות יחידת ציידי טק"ק באזורי לחימה ועויינות לישראל שטח המרוחק לעיתים אלפי ק"מ שיש למקד אותו ולנתח מודיעינית את הצורך המבצעי, ולפעול בצורה יעילה, תוך בניית תוכנית יכולת מבצעית משולבת אוויר קרקע, שבאותם ימים נבנית עם יכולת שלמה שמוכנה לצאת למערב עיראק.

    הצורך בשימוש ביחידה בנושא זה הוא הכרחי. כיוון שלמטוס לוקח שעה וחצי לתקוף לאחר זיהוי המטרה – זה לא רלווטי בעולם של מטרות נעות ולכן היה צורך לייצר יכולת שבנויה מיכולת מבצעית קרקעית, אווירית, פיקוד ושליטה, ולהתמודד עם הזמן" הוא מסביר .

    במלחמת לבנון השנייה ,נערכה שלדג במבצעים רבים, כשלב מקדים לפעילות האוירית והקרקעית. הלוחמים ביצעו עשרות מבצעים בעומק החזית ובעומק לבנון – מבצעי איסוף מודיעין וצייד של חוליות ומשגרים, מבצעי גירוי והשמדה ומבצעים התקפיים. כשהתמרון התחיל, עסקו לוחמי היחידה במבצעי איסוף ותקיפה שסייעו לכוחות המתמרנים והיו ביחד עם היחידות השונות.

    רק כאשר פוגשים את הלוחמים , למדים לדעת עד כמה עמוק הוא הוא טווח פעולתה. מדובר ביחידה אשר מובילה את פעילות היחידות המיוחדות בצבא ומסתבר שיש לא מעט מפקדים שגדלו וצמחו ביחידה ( אחד מהם הוא הרמטכ"ל הקודם רא"ל בני גנץ ק.פ.)

    הקצין מספר שמעבר למבצעיים ייעודיים, היחידה היא חלק מהמאמץ להילחם בטרור הפלסטיני "הרעיון הוא לקחת את היכולות ולהתאים אותם גם ביכולות המודיעיניות, גם ביכולות העמוקות, ביכולות הסיכול ההתגנבות והחדירה במקומות עם חיכוך גבוה, כמו במחנות הפליטים ובצורה שקטה לסכל פעילות טרור".

    ומה בשיגרה אני שואל? "היחידה מבצעת מבצעים בכל גזרות העניין שצה"ל פועל בהם. אחד היתרונות של היחידה היא שיחסית ליחידות דומות בשאר העולם, היא יודעת לפעול בזמנים קצרים. יש מבצעים מיוחדים שהיחידה הוציאה תוך ימים, אבל בדר"כ זה הרבה יותר ארוך. מנהלים סיכונים ומתפשרים על דברים, וזה כולל התאמה של יכולות.

    אין ברירה. צריך להכין את התשתית למלחמה ולמבצע הבא, ולצמצם את התעצמות של הצד השני, ואת זה אנחנו עושים בשיגרה" מסכם הקצין.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שה' ישמור אתכם ויצליח דרככם